fideliwall

Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Fideli Wall - 7 januari 2014 19:55

Hej det var länge sen!! Guud, det får intee vara såhär när man har en blogg, eller jo kanske. . . lite. . .ibland!!

Dom här dagarna som jag inte har bloggat på har jag inte gjort nånting typ (bortsett från dom två senaste dagarna då jag först var hos Toväää och kollade på Monsters Inc, och sen igår då Joline och Alice kom hem hit och vi gick lite på stan och åt äppelpaj) har knappt gått upp ur sängen liksom ;)

Även fast jag inte tycker att skolan är kul ALLS så ska jag satsa ganska mycket på skolan nu, jag ska försöka plugga mer och vara lite mer motiverad. . .och inte prata och fara runt så mycket på lektionerna haha ;) och sen ska jag absolut lämna in ALLA saker som ska in, typ läxor och så för jag har liiite (!) grejer här hemma som jag inte ens har lämnat in till lärarn liskom!! Jag ska också försöka vara mer aktiv på lektionerna också, räcka upp handen, ställa mer frågor och sen  speciellt våga ha fel! För det är ju ingen som helst fara om man svarar fel på någon fråga, herregud vad gör det som 100 år liksom? 

Våran klass är inte speciellt pratglada eller så heller så då blir det ju så att man inte pratar så mycket eller räcker upp handen :/ ganska tråkigt tycker jag!! Men det ska bli ändrig på det nu!! Eller ja men Fideli Wall iallafall, dom andra får väll sköta sig själva!!

Å gud sen så kom jag på en sak till (nu när jag ändå håller på med "nyårslöften" listan;)) som jag kan dela med mig!! Jag ska inte vara, erhm vad ska man sätta för ord? Snäll? Jag ska inte vara "snäll" (hoppas ni förstår vad jag menar, kom inte på nåt bra ord) mot dom som inte är "snälla" mot mig. Det låter ju helknasigt men ja menar, om man går förbi nån i sin klass på stan så ska man väll hälsa eller? det beror ju iochförsej på vilken relation man har till varandra men om man går i samma klass så tycker jag väll att man ska hälsa!! Det är vad jag tycker och jag tror inte att jag är ensam om den tanken!! Det var bara ett exepmel på en sak som hände här om veckan!! Och sen om nån inte är speciellt trevlig eller ja, allmänt dryg bara, jag tänker skita i den/dom då!! Vafan nåra jäkla töntar ska inte få trycka ner mig och mitt liv!!

Det är ju typ självklart för vissa men för andra så är det inte det!! Jag kommer ihåg i augusti förra året ;) vid skolstarten då jag sa typ samma sak men det är viktigt att tänka på!! Att inte låta NÅGON trycka ner dig, eller din kompis, eller din brorsa, eller kusin, eller vem som helst, ingen ska trycka ner någon!! Jag har sett en video påtal om ungefär dethär ämnet, nämnligen mobbing det händer överallt!! På nästan alla skolor. Över hela världen, överallt!! Och det är inte okej, nej inte alls okej!! Över till videon igen. . . Den här videon tycker jag alla ska kolla på!! Det är nyttigt att se och sen så får man en tanke ställare sen på "Vad skulle jag ha gjort" och "Tänk om jag var den personen som blev drabbad" Amen jäävlar va hon snackar tänker ni säkert nu, men kolla på videon bara så är det ju bara att tänka på vad du själv hade gjort!!

Det är alltså två snubbar från Usa (om jag inte har fel) som kollar hur många som ingriper när det är någon som blir mobbad!! Nu är det ju bara ett slags "prank" men ett ganska allvarligt prank!! Det var viktigt att kolla på huh? Fick du en tankeställare efter videon? Det fick iallafall jag, och jag tänkte även på vad jag skulle gjort!!! och jag kom fram till att jag tror att jag skulle gjort det, men det beror ju på!! Vart det är, när det är, och vilka det är!! Om det var två typ fulla män i 30 års åldern som bråkade då skulle jag ju självklart inte gå in och stoppa!! Men det är lite skillnad på om det är i skolan och man ser någon/nåra sitta och reta några andra människor då skulle jag nog faktiskt gå in och stoppa det!! Men det beror somsagt på vem det är!! Vad skulle ni gjort?


Jag ska typ gå och lägga mig för jag är sjukt trött, men guuuys ni får ha det bra så länge!! Ta ingen skit och ät inte gul snö!! (även fast det inte är snö ute men jag tänkte bara informera er om att inte göra det haha)

Här är en video som jag laddadu upp för några dagar sen, det är från hotellet i Dublin sista kvällen där!! Då hade vi massor med typ godis och sånt och vi blev lite. . .ja. . .sockerhöga typ, kanske hahaha!! Aja kolla på videon bara haha

VARNING FÖR FLUM!!!


Vi höööööörs 

Presentation


Hejhejhemsktmyckethej Jag tänker ta det här kort, eftersom att man aldrig kommer på vad man ska skriva här ;) Jag heter iallafall Fideli, Jag bor i Örebro och Jag älskar Jedward, The Fooo, att sjunga, spela gitarr och att skratta!! Tack för att ni kikade

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards